השבוע מדד הדאו ג’ונס ירד  ב1.1%-, מדד ה- S&P500 ירד ב-0.8%- ומדד הנאסד”ק רשם עלייה של 0.19%. אך ללא ספק הכוכבת של השבוע היא הבורסה הישראלית, עם עלייה רצופה במהלך כל השבוע. מדד ת”א 35 עלה ב1.6%, מדד ת”א 125 עלה ב2.25% ומדד ת”א 90 זינק עם עלייה של 4.4%. 
אלגוריתם הבינה המלאכותית שם דגש על הבורסה המקומית בשבועיים האחרונים והפנה זרקור אליה, בנוסף שם דגש מיוחד על סקטור הנדל”ן. שהיה הסקטור שעלה השבוע הכי הרבה מבין כל הסקטורים בת”א.
אלגוריתם הבינה המלאכותית המתקדם שפיתחנו, הצליח לזהות עוד בתחילת השבוע בתחזית מדדים עולמיים, את העלייה הצפויה של סקטור הנדל”ן בת”א (TAREAL^). בחבילה נבחרים מדדים מומלצים להשקעה מתוך  195 מדדים עיקריים בכל העולם! מדד הנדלן המקומי היה במקום  ה6 כפי שניתן לראות בתחזית ואיתו מדד הבנקאות הישראלית(TABNK^) .

מדדים עולמיים

כאשר בוחנים את חבילת מדדי ת”א, ניתן לראות שסקטור הנדל”ן בולט בחבילה ונמצא במקום השני מתוך כלל המדדים המומלצים. אלגוריתם הבינה המלאכותית ידע למקד אותנו על הסקטור הטוב ביותר בשבוע החולף.

גם בחבילות המניות השונות בשוק הישראלי, מניות הנדל”ן הופיעו לאורך כל טווחי הזמן. בטווח של 3 ימים ניתן לראות את מניות קנדה ישראל, אשטרום ופרשקובסקי. בחבילת מניות ממדד ת”א 125 בטווח של שבוע ניתן לראות גם כן שהמניות שהובילו את ביצועי התחזית היו שיכון ובינוי ואאורה השייכות לסקטור הנדל”ן. אלגוריתם החיזוי ידע למקד את לקוחותינו על השוק הישראלי ומיקוד ספציפי בסקטור הנדל”ן.

מדדים של תל אביב_hebrew chart
מניות תל אביב 125_hebrew chart

אחת החבילות עם הביצועים הטובים ביותר במהלך השבועיים האחרונים היא חבילת נדלן ואנרגיה שהושקה לאחרונה. החבילה מתמקדת במניות אנרגיה ונדל”ן בת”א. וביצועיה היו יוצאי דופן במהלך השבועיים האחרונים.  
לשוק הישראלי קיימות מספר חבילות מומלצות: 
מניות ממדד ת”א 35מניות ממדד ת”א 90מניות ממדד ת”א 125מניות  ת”א כללימניות נדלן גז ונפט(אנרגיה), וחבילת מדדי ת”א.

צוות I Know First