ביום המסחר האחרון בוול סטריט המדדים המובילים בארה”ב סיימו בעליות שערים. מדד הנאסד”ק עלה ב-3.8%, מדד ה-S&P500 עלה ב-2.3%, והדאו ג’ונס עלה ב-1.4%. המסכים הירוקים ביום שישי האחרון השפיעו גם על השוק המקומי ובו כל המדדים העיקריים (ת”א 35, ת”א 125 ות”א 90) עלו בערך כ-1% אתמול(15.5). מטבע הביטקוין שירד השבוע בעוצמה זינק שוב ונסחר סביב מחיר של 30 אלף דולר.
השנה מילת המפתח בשוק ההון היא תנודתיות והמשקיעים לומדים על בשרם שקשה מאוד לתזמן את השוק. האם הגענו לתחתית וזה זמן התיקון? האם אנחנו לקראת מיתון? האם כדאי לאסוף מניות? מגוון הדעות והפרסומים בתקשורת רק מוסיפים שמן למדורת הבלבול שנוצרה בקרב המשקיעים. 
כניסתם המאסיבית של ה”משקיעים הקטנים” (משקיעים פרטיים) לשוקי המניות מאז תחילתה של הקורונה בשנת 2020 היא מרכיב חשוב בתנודתיות הגבוהה שנוצרה. על פי הוול סטריט ג’ורנל, המשקיעים הפרטים הוסיפו לשווקי המניות ותעודות הסל כ8.5 מיליארד דולר בינואר 2020 ובמרץ האחרון הסכום עמד על 28.17 מיליארד דולר (שיא כל הזמנים). הכניסה הגדולה של הכסף הזה לשוק מאופיינת בהרבה סוחרים חדשים ולא מנוסים שחווים אפקט פסיכולוגי דמוי מניה דיפרסיה שמלבה את התנודתיות בשווקים. נוסיף לזה את כתבות יום הדין באמצעי התקשורת השונים המשוועים לרייטינג גבוה והמשקיע הפרטי לא יודע את נפשו ומתרוצץ לכל כיוון כמו תרנגולת כרותת ראש. אך למרות כל האירועים המרובים ניכר שהמשקיע הפרטי ובפרט האמריקאי עדיין מאמין בצמיחה של השוק האמריקאי שכן על אף החבטות הרבות שחטף השנה עדיין כספים מוזרמים לשווקי המניות. 
אלגוריתם הבינה המלאכותית שפיתחנו, מתעלם מכל רעשי הרקע, כתבות החדשות, דוחות אנליטיים, אפקט ההעדר וחשוב מכל, האפקט הפסיכולוגי של המשקיע בשוק ההון. הוא בוחן נתונים כמותיים בלבד מהשווקים מעבד את הנתונים, מזהה דפוסים ותבניות שונות ומשווה אותם לאירועים דומים בעבר לאחר מכן מייצר פלט באופן יומיומי לטווחים שונים בצורת תחזיות.
עוד בתחילת השנה שעולם המניות הרווי עוד נח על זרי הדפנה של שנת 2021 האלגוריתם סימן והתריע בראש טבלת התחזיות את סקטור האנרגיה, סקטור כריית המתכות( XME) ואת תשואות ריביות האגחים הממשלתיות( US 3M,TNX) כנכסים שצפויים לזנק בטווח הקצר בינוני. האלגוריתם לא רק מאתר מניות וטרנדים בטווח הארוך, הוא מתמחה גם בטווחי השקעה קצרים ויודע לזהות את ההזדמנויות הטובות ביותר בשוק גם למשקיעים מסוג זה: תחזית TOP10 המאתרת מניות מומלצות מכלל השוק האמריקאי, חבילת אופציות על מניות, והחבילה הפנדומנטלית.
אם אתם מעוניינים להיעזר בטכנולוגיה מתקדמת, זוכת פרסים, שתאתר עבורכם את ההזדמנויות הטובות ביותר בשווקים השונים ותספק עבורכם מגדלור בשוק ההון בחנו לחצו כאן