עונת הדוחות נמשכת, 20% מהחברות הנסחרות במדד ה-SP500 פירסמו את דוחותיהן לרבעון הראשון של 2022. מתוכן, 80 אחוז דיווחו על רווחים גבוהים מעל הציפיות של האנליסטים. בממוצע רווחי החברות עלו ב8.1%. נטפליקס, שדיווחה השבוע על נטישה של 200 אלף מנויים, התרסקה עם ירידה של 35 אחוז מאז פרסום הדו”ח לאחר שהאנליסטים צפו עלייה של יותר מ2 מיליון מנויים. השבוע צפויים דוחות נוספים של חברות מובילות בשוק כמו אפל, גוגל, בואינג וגנרל מוטורס. אלו צפויים לתת את הטון בשווקים בשבוע הקרוב ולקבוע את כיוון המדדים העיקריים. לכן הכנו תחזית מיוחדת לחברות הגדולות שמדווחות השבוע. המניות הכלולות בתחזית: אפל, מיקרוספוט, אמאזון, גוגל, פורד, פייסבוק, טוויטר, ויזה ,פייפאל וג’נרל מוטורס. לרכישת התחזית לחץ כאן.
הפד מראה את כוונותיו הרציניות להילחם באינפלציה הגוהה וזאת על ידי העלאת ריבית באופן אגרסיבי בארה”ב. מדיניות שכזו מורידה לחלוטין את אטרקטיביות ההשקעה באג”ח ממשלתי או קונצרני. למשקיע הישראלי, הגזרה כבדה עוד יותר כיוון שאפשרויות ההשקעה הולכות ומצטמצמות, מחירי הנדל”ן המקומי נמצאים בשיא כל הזמנים ומתומחרים גבוה, הריבית הבנקאית ייתכן ותגדל מעט אך לא ברמה שעדיין אטרקטיבית להשקעה. ונראה שעל אף התנודתיות הגבוהה בשוק המניות, הוא כרגע האופציה הטובה ביותר להשגת תשואה גבוה השנה. 
כפי שהזכרנו מספר פעמים השנה, stock picking (בחירת מניות ספציפית) מסתמנת כאסטרטגיה היעילה ביותר להצלחה בשוק המניות הנוכחי. ולכך, אלגוריתם הבינה המלאכותית שפיתחנו משמש כמורה דרך. האלגוריתם סורק באופן יומי למעלה מ13500 נכסים, ומאתר את הזדמנויות הטובות ביותר בשווקים שונים.(50 בורסות בעולם). ולטווחי זמן שונים.
בחנו את ביצועי האלגוריתם בשבוע האחרון על מדד הSP500. ומדד הSP100,  בשתי החבילות, ממוצע המניות המומלצות הצליחו להכות את ביצועי המדד. גם בשוק הישראלי, אלגוריתם הבינה המלאכותית הצליח לאתר מניות ממדד ת”א 90 שהצליחו להכות את המדד. מעבר למניות הקיימות במדדים השונים. קיימות חבילות נישה. לדוגמא: חבילת מניות נדל”ן גז ונפט בת”א, מתרכזת במניות נדלן ואנרגיה בישראל בלבד. דוגמאות נוספות הן: חבילת מניות כימיקלים או חברות פארמה.