האם זה הזמן לרכוש מניות של אמזון? התשובה אצל אלקסה
חברת הטכנולוגיה, אמזון(סימול:AMZN) ראויה לשבחים רבים וזאת למרות התחרות מול הגדולה מול אפל. אמזון מצליחה להוות שחקן דומיננטי בשוק הרמקולים החכמים עם נתח שוק של 43%. עפ”י גוף המחקר Strategy Analytics, ברבעון הראשון של 2018 היקף משלוחי הרמקולים החכמים עמדו על 4 מיליון וזאת לעומת 600 אלף במכשירי אפל. יתרון נוסף שיש למכשירי אלקסה זה תג המחיר. כאשר מוצרי אמזון נעים סביב מחיר של 50-99 דולר מוצרי אפל (HomePad) נמכרים עם תג מחיר גבוה יותר של 349$. דבר נוסף שאמזון פועלת זה פיתוח מתמשך של אלקסה ע”י גורמים צד שלישי. נסביר, אמזון מעודדת פיתוח ונגישות של מוצרי אלקסה ע”י כלל המפתחים ומזמינה אנשים פרטיים להציע רעיונות ושיפורים למוצריה בתמורה לתמלוג ישיר. בעצם אמזון משתמשת בחוכמת ההמונים על מנת להמשיך ולפתח את מוצריה. בפעולות אלה היא יוצרת חיבור עם הצרכנים ומעוררת את הבזז סביב מכשירי אלקסה. היתרון הגדול העיקרי של אלקסה זה ההזמנות און ליין. אמזון כיום שולטת בשוק הרכישות האינטרנטיות ללא עוררין כאשר היעד העיקרי זה היכולת לבצע הזמנות רק ע”י הפעלת הקול ללא צורך בלחיצות על מכשירי המובייל. הבינה המלאכותית שנמצאת באלקסה עושה בדיוק את הדברים האלה.כאשר מכשירי סירי עדיין נמצאים מאחור בכל הקשור להזמנות און ליין. I Know First מעניק אות חיובי אורך טווח למניית החברה. לסקירה המלאה לחץ כאן

המהפכה כבר כאן- הבנקים מאמצים שימוש בבינה מלאכותית
במהלך השנים האחרונות, נתקלנו במספר כתבות שעושות שימוש במונח בינה מלאכותית או באנגלית Artificial Intelligence ובקיצור AI. בכל שיחת הייטק היום אפשר למצוא את צמד המילים הללו והבאז סביב עולם הבינה רק הולך וצובר תאוצה. אבל מהו באמת? אז נסביר בקצרה. בינה מלאכותית היא היכולת של המחשב או מכונה מסוימת ללמוד על סמך פעיליות העבר, תצפיות, תבניות וחישובים ולספק עברונו תחזית,פלט,תוצאה אפשרית של הפעולות הללו. מוסדות פיננסים רבים עושים שימוש בבינה מלאכותית על מנת לזהות מגמות בשוק הון ופעיליות השקעה. הבנקים בפרט עושים שימוש גובר בבינה מלאכותית יותר מאשר אנשים חושבים. הדוגמה הפשוטה ביותר היא הצאט בוקס הדיגטלי שיש כיום בכל אתר בנק. הלקוח נכנס לעמוד האינטרנט ונפתח לו חלון קטן לדבר עם נציג דיגטלי בנקאי. התשובות לשאלות הלקוחות מבוססות על בינה מלאכותית. דירוג אשראי צרכנים וזיהוי הונאות אשראי מתבצע אפוא ע”י בינה מלאכותית. המחשב לומד את הלקוח את סגנון ההוצאות שלו לפי תחומים, אזורי הפעילות שהלקוח מבצע ובכך התוכנה יודעת להתריע במידה ונעשה שימוש חריג. תחום נוסף בענף הבנקאות שצובר תאוצה זה ניהול העושר או באנגלית  wealth management. אנחנו ב I Know First מבצעים מספר שיתופי פעולה עם בנקים מסחרים על מנת לבצע התאמה אופטימלית לניהול הכסף של מספר לקוחות בנקים וזאת ע”י שימוש בבינה מלאכותית. קרא עוד

“אפקט באפט”- מניית טבע מגיבה בחיוב
האורקמל מאומהה חשף בדו”ח האחזקות האחרון של החברה כי הכפיל את אחיזתו במניית טבע(סימול:TEVA) כאשר מחזיק ב 1.8% ממניות החברה. היקף הרכישות מסתכם ב 18.8 מיליון מניות בשווי של 358 מיליון דולר. בראיון לתקשורת האמריקאית ציין באפט כי הוא אישית אינו מעורב בתהליך הרכישות  אך ציין שסומך על מנהלי ברקשאייר שמבצעים את שיקול הדעת הנכון. מניית החברה טיפסה במסחר המאחור ביותר מ 14% אך עם פתיחת המסחר נרגעה וסיימה בעליות של 4% בלבד. ב1 לנובמבר טבע מינתה מנכ”ל חדש לחברה, קאר שולץ. תהליך המינוי היה אינו פשוט בעיקר מצד הביקורת התקשורתית סביב שכר המנכ”ל. עם זאת קניית מניות טבע ע”י ברקשאייר התאווי הינו מהמלך מצביע אמון במנכ”ל החדש. בנוסף, קרן הגידור,Jana Partners שמנוהלת ע”י בארי רוזנשטיין רכשה 3.5 מיליון מניות טבע במהלך הרבעון האחרון. טבע נמצאת כעת בתקופה מעניינת. היא סוחבת איתה חוב גדול שמוערך ב 35-40 מיליארד דולר ועם זאת היא סיפקה תחזית לשנת 2018 שתזרים המזומנים החופשי יעמוד על 3 מיליארד דולר. אין ספק שמינוי מנכ”ל חדש בעל שם עולמי צופי לספק לטבע מספר שינויים ניהוליים משמעותים. נציין שכבר בעת כניסתו הודיע המנכ”ל על קיצוץ של 25% בכוח האדם בחברה. שוק התרופות הגנריות בו פועלת טבע צומח בקצב ממוצע של 5% בשנה. במקביל, טבע עדכנה את תחזיותה כך שהיא צופה צמיחה של 6% באירופה ויפן ו 9% צמיחה בסין. המשקעים בוול סטריט נתנו רוח גבית למניית החברה מאז מנוי מנכ”ל החדש. לקריאה מורחבת לחץ כאן

חברת האופנה שקפצה 15% לאחר הדוחות הכספיים
חברת הלבשה והאופנה, מאסי (סימול: M) דיווחה בחודש האחרון על תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2018 והמניה קפצה בחדות. החברה שעוסקת בתחום ההלבשה והנעלה ומפעילה כ-700 חנויות ברחבי ארה”ב בנוסף לחנות אינטרנטית רשמה הכנסות של 5.5 מיליארד דולר וזאת רבעון שני ברציפות שהיא מציגה הכנסות חיוביות. שוק האופנה ובפרט שוק האון ליין צובר תאוצה ומקשה על הרכישות בחנויות הפיזיות(בקניונים) מאסי מנסה להתמודד עם זאת ע”י יצירת חווית קניה ייחודית ללקוח אם זה ע”י קידומי מכירות מיוחדים שעושים למותגים ספציפים או ע”י יצירת אפלקציה ייחודית ושימוש במציאות מדומה בעת ההגעה לחנויות שמעצימה את חווית הלקוח. במאסי לא שכחו את הסבל שעובר הצרכן שהוא ממתין בתור לתשלום הקניה ופיתחו עבורו אפלקציה ייעודית שהוא יכול לשלם דרכה. בנוסף, שירות הלקוחות של מאסי רגיש לליבו של הצרכן כאשר הח הקנייה נעשת באון ליין (ללא מדידה) הצרכן יכול לגשת לחנות בפשוטת ולבצע החזר על המוצר. המשקיעים בוול סטריט הגיבו בחיוב כאשר החברה סיפקה את הדוחות הכספיים והמנייה קפצה ב 15% בתוך יום המסחר. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 10 מיליארד דולר. האלגוריתם של I Know First מעניק לחברה אות מגמה חיובי ארוך טווח. לקריאה מלאה לחץ כאן