אמזון בהזדמנות קניה?
חברת הקמונאות הגדולה הגיחה לכותרות לאחרונה לאחר שהנשיא טראמפ התבטא נגד החברה.” מרמה את רשות הדואר האמריקאנית”. לעומת זאת, פטריק דונהו, מנהל רשות הדואר האמריקאני לשעבר אמר שדווקא החוזה עם אמזון הינו רווחי לחברת הדואר. ההתקפה של הנשיא טראמפ לא צפויה לפגוע בסיכוי אמזון לזכות בחוזה 10 מיליארד דולר עם מחלקת הביטחון האמריקאית, כך עפ”י הערכות. אין עוררין על כך שבשוק שירותי הענן אמזון מובילה ושולטת, כאשר (AWS) מאובטח ומסוגל להכיל כמויות גדולות של מידע וזאת במקביל למחיר שוק תחרותי. שירותי הענן של מיקרוספוט(Azure) וגוגל (Cloud) עדיין נותרים מאחור. הערכות הינם שאמזון שולטת ב 35% מנתח השוק. במידה ואמזון תזכה בחוזה זה היא תקבל הכנסה קבועה של 1 מיליארד דולר במשך 10 שנים מה שיגדיל את זרם ההכנסות ולבסוף יגולגל לשורת הרווח. אנו רואים באמזון הזדמנות וזאת כאשר תעשית שירותי הענן נמצאת בצמיחה מאסיבית. בשנה שעבר אמזון הכנסות אמזון משירותי הענן רשמו סכום של 17.5 מיליארד דולר ואילו בשנת 2016 הכנסות הסתכמו ב 12.6 מיליארד דולר. נכון להיום אמזון שולטת ביד רמה בשוק המסחר המקון ובפרט במכירה ללקוחות פרטיים B2C וזאת כאשר אליבאבא נמצאת בשוק ה B2B. אמזון, שלא כמו אייבי ואליבאבא אינה תלויה במוכרים צד שלילי, והיא המוכרת הראשית באתר. ניתן לראות בדוחות שהכנסות ממכירה ישירה ללקוח הסתכמו ב 108.35 מיליארד דולר ואילו מהמוכרים צד שלילי 31.88 מיליארד דולר. אנו ב I Know First מעניקים למניה אות מגמה חיובי ארוך טווח. לסקירה המלאה

שירותי הענן של מיקרוסופט במגמת צמיחה?
מיקרוסופט (סימול:MSFT) מתקשה לבסס את מעמדה כמובילה בשירותי תשתיות מחשוב הענן. החברה נדחקת בתחרות לצד ענקיות כמו אמזון שלה פלטפורמת ה AWS , אליבאבא, גוגל ו IBM. חוסר היכולת להוות שחקן מרכזי מעלה תהיות על הצמיחה של החברה במישור זה.Azure(שירותי הענן של מיקרוסופט) היא עדיין ספק השירות הגדל במהירות הרבה ביותר. עם זאת,שירותי  הענן של אמזון(AWS) מהווים נתח שוק של 35%. במאמר הבא אנו מנתחים את התחרותיות בענף . מיקרוסופט הקימה צוות ניהול חדש (Nadella) על מנת לשנות את השוק ולתפוס נתח משמעותי יותר. מיקרוספוט בבעיה נוספת כאשר צריכה לשכנע את מרבית מנהלי קרנות הגידור לקנות חזרה את מניותה וזאת לאחר שברבעון הרביעי לשנת 2017 קרנות הגידור מכרו כ 31.8 מיליון  מניות החברה, כך עפ”י TipRanks. נזכיר, שהחברה צפויה לשחרר את דוחותיה הכספיים השבוע וזאת ברקע לתנודתיות הגוברות בשבועות האחרונים ולחץ מכירות על מניות הטכנולוגיה. מיקרוסופט שולטת בנתח שוק של 15% בנוסף בדוחותיה הכספים לא פורסם מספר הכנסות שנתי אמיתי ממגזר עסקי Azure, דבר אשר יכול לשפוך אור חיובי על תוצאות החברה. אנו ב I Know First מעניקים אות מגמה שלילי למניית החברה . לקריאה מלאה לחץ כאן

מדוע קרנות גידור צריכות לאמץ שימוש בבינה מלאכותית
משקיעים אקטייבים פרטיים חווים לעיתים הפסדים גדולים וזאת הודות לחזרתה של התנודתיות לשוק הון בשנה האחרונה. ישנם טעויות הנגרמות משיקול דעת לא נכון, טעויות בניתוח מחיר המניה ולעיתים אפילו טעויות בפקודת המכירה/קנייה. במאמר זה נסביר כיצד על מנהלי קרנות גידור לאמץ טכנולוגיה חדשה של בינה מלאכותית על מנת להקטין את הסיכויים ולהשיא תשואות גבוהות מהצפוי. קרן הגידור הראשונה הוקמה ע”י אלפרד וינסלו ג’ונס בשנת 1949. אסטרטגית הקרן הייתה לונג/שורט, כאשר בשנתו הראשונה הקרן סיימה עם תשואה של 17.3%. זהו היה הבסיס הראשוני להקמת קרנות גידור כמו שאנו מכירים כיום. שוקי הון מכילים מידע רב אודות  מחיר המניה, הצורך הגובר בניתוח מידע נתונים זה במקביל להתפתחות הטכנולוגיה הפך את  השימוש בבינה מלאכותית לניתוחי מידע לקריטי. ניתן לאפיין את קרנות הגידור לשני חלקים. האחת העושה שימוש בדוחות הכספיים ומנתחת אותם עפ”י מכפילים ו DCF ובכך גוזרת את מחיר המניה. השניה עושה שימוש בניתוח טכני (נרות יפנים) על מנת לזהות את מגמות המניה במקביל לניתוח כמותי הנעשה ע”י משוואות מתמטיות על מנת למצוא בציר הזמן תקופה מקבילה המתאימה להתנהגות המניה. שתי גישות אלו מבצעות במקביל שימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית על מנת לתמוך בקבלות ההחלטה. לפי הערכות, שוק קרנות הגידור מגלגל 3.1 טריליון דולר וקיימות מעל 10,000 קרנות גידור כיום. למאמר המלא

מניית האופנה- סטיין מארט
סטיין מארט(סימול: SMRT) טיפסה במהלך 3 חודשים מעל 60%. החברה פועלת בענף הקמעונאית  והיא המספקת מוצרי אופנה ושירותים נלווים בארצות הברית. היא מציע בגדי אופנה לנשים וגברים, כמו גם אביזרים, נעליים ואופנת הבית.לחברה תוכנית לקוחות מועדפים בנוסף לזאת החברה מחזיקה במותג פרטי. נכון ל -2 באוגוסט 2017, החברה פועלת באמצעות 292 חנויות ב -31 מדינות. בנוסף,החברה גם מוכרת את מוצריה באמצעות חנות אינטרנט.
מנכ”ל החברה  התבטא ברקע לתוצאות החברה :”אנו מעודדים ממגמת המכירות שראינו בחודש פברואר ובראשית מארס, שהובילו  להגדלת המכירות, במיוחד במזג האוויר החם שלנו ובשווקי הנופש שבהם אנו פועלים. אינדיקטורים אלו ממשיכים לתת לנו ביטחון כי מגמות המכירות יהיו דומות ובכך יאפשרו לנו לשפר באופן דרמטי את התוצאות לרבעון הראשון. עם שיפור המכירות ברבעון הראשון, הרחבת הרווח הגולמי והמשך בקרת ההוצאות, אנו מצפים להכנסות תפעוליות במחצית הראשונה של מעל 8 מיליון דולר, שרובן יתרחשו ברבעון הראשון. המשקיעים נתנו רוח גבית למחיר המניה כאשר צפי המנכ”ל הינו מעל קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט. נציין כי המנייה נסחרת מעל ממוצע יומי ופרצה רמת מחיר גבוה. לקריאה מלאה